Font Size

SCREEN

Profile

Layout

Menu Style

Cpanel

Fotografta Konu
Fotograf çekenler bir zaman sonra, konularını azaltmaya başlarlar. Elbette böyle yapmayanlar da olabilir. Ancak,  ustalaşanların her konuyu çekmeyerek kendilerine konu belirlemeleri doğaldır. Bireysel seçimlerine uygun gerekçeleri de vardır:  Psikolojik dürtülerine uyabilir,  yakınlık hissettikleri  konular olabilir, zamanla ustalaştıkları alanlarda çalışmak isteyebilirler, yaşamın getirdiği zorunluluklar olabilir.
Konuların adlarına bir iki örnek verilebilir; doğa, portre, su altı,  savaş,  studyo, belge fotografçısı gibi.
Ustalıkta tercihler değişmesi, o alanın derinliğine irdelenmesini getirecektir.


PRATİK BİLGİLER
Makinenizin kullanım kılavuzunu çok iyi okuyun.
Makine her zaman yanınızda olsun.
Filmi / digital makineyi doğru seçin.
Işığı kollayın, sert ışık yanıltabilir.
Az ışıkta flaş kullanın.
Çekim sırasında ayaklarınızı biri birine dik açı yaparak hareketi dengeleyin.
Çekim sırasında elinizin terazisini doğru tutun.
Kompozisyon kurgusunda titizlenin.
Konuyu ortaya değil, ortaya yakın yerlere alın (dört altın nokta).
Ufuk çizginiz, 1/3 kuralına yakın olsun.
Konunuzu sadeleştirin.
Yüz çekimi için olabildiğince yaklaşın.
Arka plan hareketsiz, az renkli/sade, konuya zıt renkli olsun.
İnsanları bir iş yaparken yakalayın.

Sanatta 50. yıl

REDFOTO

Intert.Press Card

 

Türkiye Gazeteciler Sendikası

 

International Press Card

(Uluslararası Basın Kartı)

Sosyal Medya

 

DİL ÇEVİRİCİ

Turkish Chinese (Traditional) English French German Greek Italian Japanese Lithuanian Portuguese Russian Spanish

Klasik Müzik ve Dilli Kaval

In order to view this object you need Flash Player 9+ support!

Get Adobe Flash player

Powered by RS Web Solutions

In order to view this object you need Flash Player 9+ support!

Get Adobe Flash player

Powered by RS Web Solutions

In order to view this object you need Flash Player 9+ support!

Get Adobe Flash player

Powered by RS Web Solutions

SAYAÇ

Makale Görünüm Sayısı
1859446

43 ziyaretçi ve 0 üye çevrimiçi